İnternet ve telefon alışverişlerinde bunlara dikkat

İnternet ve telefon alışverişlerinde bunlara dikkat
11 Ağustos 2020 Salı 11:08

Tüketiciler mağduriyet yaşamamak için alışverişlerinde nelere dikkat etmeli? Ticaret Bakanlığı, Mesafeli yöntemle alışveriş yapılırken tüketicilerimizin mağduriyet yaşamamaları için şu hususlara dikkat etmesi gereken konuları açıkladı.

 - Firmalar hakkında ön araştırma yapılmalı
İnternet veya telefon ile alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda satıcı hakkında arama motorlarında kısa bir ön inceleme yapılması, gerekirse şikayetleri incelemek alışveriş yapılacak firma hakkında tüketiciye fikir verecektir.
 -Satın alınacak mal veya hizmetin fiyatına dikkat edilmeli
Mesafeli yöntemin tüketicilere sağladığı avantajlardan biri de, satın alınması planlanan malın veya hizmetin fiyatı ve teknik özelliklerini birçok mecradan araştırabilme kolaylığı sağlamasıdır. Bu sebeplemal veya hizmetin yaklaşık fiyatının öğrenilmesi, gerçekçi olmayan fiyatlara veya indirimlere dikkat edilmesi, çoğu mağduriyetin önüne geçecektir.
 -Satıcı bilgileri kontrol edilmeli
Alışveriş yapılması düşünülen internet sitesinde satıcının ticari unvanı, adresi, sabit telefonu, MERSİS numarası, ETBİS kaydı,Güven Damgası bilgileri gibi bilgilerin olup olmadığı kontrol edilerek alışveriş yapılmalıdır.
-Sahte sitelere dikkat edilmeli
İnternet sitesinin adı adres çubuğunda her zamanki gibi görünmüyorsa, sahte veya taklit bir site olması ihtimaline karşın site adının kontrol edilmesi önem taşımaktadır.
 -Sosyal medya tanıtım ve ilanları satıcının kendi sitesinden kontrol edilmeli
Sosyal medyada gezinirken tüketicinin karşısına çıkan tanıtım ve ilanlara karşı, sitelerin taklit olması ihtimaline karşı, satıcının kendi sitesinden ürün kontrol edilmelidir. 
-Güvenlik ayrıntılarına dikkat edilmeli
İnternet üzerinden alışveriş yapılmasına karar verilmesi durumunda SSL sertifikası, 3D security veya sanal kartla ödeme gibi detaylara dikkat edilmelidir. 
-Ön bilgiler incelenmeli
Ödeme yapmadan önce mutlaka ön bilgiler okunmalıdır. Mesafeli sözleşmelerin ayrılmaz bir parçası olan ön bilgileri görmeden veya ayrıntılı okumadan ödeme yapmamak da çoğu mağduriyeti önleyecektir. Satıcı unvanı, adresi, iletişim bilgileri, mal veya hizmetin ödenecek toplam tutarı, cayma hakkına ilişkin ayrıntılar ve hak arama yolları bu bilgilerden bazılarıdır.
 Mağduriyet yaşanması durumunda yapılması gerekenler: 
Öte yandan tüketicilerin mesafeli satışlarda mağduriyet yaşaması durumunda 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun tarafından uyuşmazlıkların çözümünde yetkili kılınan “Tüketici Hakem Heyetleri” ile “Tüketici Mahkemeleri” nezdinde uyuşmazlık yaşanan miktara göre hak arama yoluna gitmeleri önem arz etmektedir. (Haber: Davut Güleç)

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.