Şubat ayında hangi meyve ve sebzeleri tüketmelisiniz?


Mehtap Erciyes

Mehtap Erciyes

14 Şubat 2020, 12:18

Şubat ayında sağlıklı beslenmenin yolu daha lezzetli, besin içeriği zengin, zirai ilaçlar ve hormonlardan uzak besinleri seçmekten geçmektedir.

Doğal tarım kaynaklarının değişmesi, seracılığın gelişmesi, ithal ürünlerin artması ve besinleri işleme yöntemlerinin gelişmesi; ekolojik tarımı, hangi meyvenin ve sebzenin hangi mevsime ait olduğunu bile ne yazık ki unutturmuş durumdadır. Günümüz dev marketlerinde neredeyse tüm meyve ve sebzeleri raflarda sağlıksız olduğu kadar lezzetsiz şekilde dört mevsim görmekteyiz.

Herhangi bir kronik hastalığınız yoksa Şubat ayında besin değeri daha yüksek, daha ucuz, daha lezzetli ve muhtemelen kimyasal içeriği daha düşük aşağıdaki besinleri Diyetisyeninize danışarak tüketebilirsiniz:

Şubat ayı meyveleri

  • Armut (Kış)
  • Avokado
  • Ayva
  • Balkabağı
  • Elma
  • Greyfurt
  • Kumkuat
  • Limon
  • Mandalina
  • Muz (Yerli)
  • Nar
  • Portakal

Bu meyveleri, diyabet, insülin direnci ve tiroid hastalıklarınız yoksa Şubat ayı dışında da reçel yaparak Diyetisyeninizin önereceği ölçüde tüketebilirsiniz.

Şubat ayı sebzeleri

  • Brokoli
  • Havuç
  • Ispanak
  • Karnabahar
  • Kereviz
  • Lahana (Beyaz, Brüksel, Kara, Kırmızı)
  • Pancar
  • Pırasa
  • Soğan (Frenk)
  • Şalgam
  • Turp (Karpuz)
  • Yeşil yapraklı sebzeler ve otlar (Biberiye, Defne yaprağı, Dereotu, Hindibağ, Kıvırcık, Marul, Maydanoz, Nane, Pazı, Roka, Tere)
  • Ekmek yerine geçen sebzeler (Mısır, Patates)

Bu sebzeleri, Diyetisyeninize danışarak mevsiminde dondurmak koşuluyla Şubat ayı dışında da tüketebilirsiniz. Eğer hipertansiyonunuz, tiroid ve böbrek hastalıklarınız yoksa konserve edilmiş şekilde tüketebilirsiniz.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.