Stres ve arama…


Davut Güleç

Davut Güleç

21 Temmuz 2020, 22:38

DAVUT GÜLEÇ

 

GAZETECİ

davutgulec@hotmail.com

Hala küresel salgında etkisini artırarak devam ettiren covid 19 ile ilgili ilginç araştırmalarda devam ediyor.

Zaten stresli olan toplum, covid 19 ile bunu zirveye çıkardı. Her 10 kişiden 4’ü gün içindeki ruh halinin genelde stresli geçtiğine dikkat çekti.

Belki size daha da ilginç gelecek ama, Google Arama Trendleri raporuna göre geçen ay internette en çok ‘güneş kremi, kiralık daire ve uçak bileti’ kelimeleri arandı.

***

Türkiye genelinde 81 ilden, 15 yaş üzeri 9 bin 851 kişinin katılımı ve online araştırma yöntemiyle NG Araştırma, 8-27 Haziran 2020 tarihleri arasında, covid 19’lu günlerde stresin yaşama yansımalarını araştırdı.

Çağın hastalığı olarakta  ilan edilen stres, hala en ciddi sorunlardan biri! Bu hem fiziki hem ruhsal olarak hayatı etkiliyor.

Türkiye’deki insanların şu anki stres seviyesi ve bu durumda geleceğe dair bakış açısı bu araştırma ile ortaya kondu.

Yapılan araştırmada, katılımcılara, son zamanlarda ne kadar mutlu hissettikleri soruldu. Her 10 kişiden sadece 3’ü soruya olumlu cevaplarla dönüş sağladı. 2’si mutsuz olduğunu belirtirken, katılımcıların neredeyse yarısı ne mutlu ne de mutsuz olduğunu belirtti.

Araştırmada her 10 kişiden 4’ü gün içindeki ruh halinin genelde stresli geçtiğini iletirken, 5’i sadece bazı durumlarda bu duyguya büründüğünü ifade etti. Yalnızca 1’i rutin hayatında strese yer vermediğini belirtti.

Araştırmanın sonuçlarına göre, en büyük stres kaynağı gelecek kaygısı! Genelde karamsar bir ruh haline sahip olan kişiler belki de en büyük zorluğu hayatta kendisini daha nelerin beklediğini düşünerek yaşıyor.

Türkiye’de insanları en stresli hissettiren faktörler şu şekilde:

Gelecek kaygısı: %30

Ekonomik nedenler: %19

İş / okul: %17

Koronavirüs salgını: %12

Aile: %12

Sevgili / eş: %6

Trafik: %1

Diğer: %3

Türkiye genelinde yürütülen araştırma, halkın tüm olumsuzluklara rağmen geleceğe iyimser bakabildiğini gösteriyor. Her 10 kişiden 6’sı daha mutlu bireyler haline gelebileceğini düşünürken, 1’i karamsar bir yaklaşım sunuyor. Kalanlar ise ruh halinin sabit kalacağını düşünenlerden oluşuyor.

***

Google Arama Trendleri raporuna göre geçen ay internette en çok ‘güneş kremi, kiralık daireler ve uçak bileti’ kelimeleri arandı.

Google’ın, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika arama analizlerine göre, kısıtlamaların gevşetilmesi ve pandemi ile ilgili umut verici bir atmosfere girilmesi aramalara yansıdı.

Temmuz’un ilk günlerinden itibaren yapılan aramalar incelendiğinde; Güney Afrika’da ‘postane’, Birleşik Krallık’ta ‘halı’, İtalya’da ‘pizza’, Türkiye’de ise ‘otomobil’ kelimelerinde artış gözlendi.

Ayrıca, çok sayıda insanın covid 19’a bağlı olarak işinden olması, işletmelerin kapanması ve çalışanların ücretsiz izine çıkarılmalarından öz geçmiş hazırlama ve iş başvuruları oluşturma konularına ağırlık verilmesi dikkat çekti.

Google Arama Trendleri, Belçika’da ‘öğrenci öz geçmişi’, Fransa’da ‘yazlık iş’, BAE’nde ‘eleman açığı’ Türkiye’de ise ‘personel alımı, taşıt kredisi ve ÖTV indirimi’ aramalarını zirveye çıkardı.

Rapora göre; Polonya’da ‘tatil için kır evleri’, İspanya’da ‘kırsal bölgede havuzlu evler’ ve Türkiye’de ise ‘uçak bileti, kiralık daire’ Türkiye’de aynı zamanda ‘güneş kremi, kamp sandalyesi ve yürüyüş ayakkabısı’ aramaları arttı.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.