Ne yemeliyiz? (2)


Mehtap Erciyes

Mehtap Erciyes

01 Ocak 2020, 13:56


http://i.tmgrup.com.tr/i/bullet.jpg Çözüm
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Tiroid seviyenizi test ettirin.
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Haftada en az iki kez balık, diğer günlerde ise derisiz hindi ve yağsız kırmızı et tüketin. Doymamış yağ asitlerinin, özellikle omega 3'ün; tiroid fonksiyonlarını düzenleyici özelliği vardır.
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Beslenmenize keten tohumunu ilave edin. Hem lif oranı yüksek, hem de E vitamini ve çinko minarelinden zengin bir besindir.
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Günde bir-iki yemek kaşığı kadar taze öğütülmüş keten tohumunu sebze yemeklerinize, salatalara ve çorbanıza yemek piştikten sonra ilave edebilirisiniz.
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Hipotiroidi olanların iyotlu tuz, hipertiroidi ve nodüler guatrı olanların aşırı iyot alımında haşhimato tiroidi oluştuğu için iyotsuz tuz kullanmaları gerekmektedir.
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Beyaz lahana, kara lahana, karnabahar, brokoli, turp, Brüksel lahanası, hardal, soya fasulyesi, yer fıstığı ve darıyı çok fazla özellikle de çiğ tüketmemelisiniz.
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Düzenli egzersiz yapmak, tiroid bezinin salgısını dengeler.

KAHVALTINIZ LİFTEN ZENGİN OLSUN

Tokluk hormonu olan leptinin, doğru çalışmaması durumunda fazla yemenize engel olan tokluk hissi oluşmaz. Leptin yağ hücrelerinden salgılanır, kanda dolaşır ve beyne tokluk sinyali gitmesinde etkilidir, yağ yakımı için önemlidir. Yapılan araştırmalar, şişmanlarda leptin hormonunun çalışmadığını gösteriyor. Leptin direncini arttıran faktörler:
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Yüksek fruktoz tüketimi (özellikle yüksek fruktozlu mısır şurubu gibi)
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Yüksek stres seviyesi
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Basit karbonhidratlı diyetler
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Az uyku uyumak
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Yüksek insülin seviyesi
Çözüm
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Kahvaltınıza liften zengin besinler ve yeterli miktarda protein eklemeyi unutmayın
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Sebze ağırlıklı bir beslenme planı oluşturun
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Düzenli egzersiz yapın

UYKUSUZLUK KİLO VERMEYİ ENGELLER

Açlık hormonu ghrelin, enerji dengesi ve besin alımının düzenlenmesinde rol oynar. Açlık halinde kanda yüksek miktarda bulunur, yemek yeme ile miktarı azalır. Yemek yemeyi, besin kullanımını ve iştahı düzenlemektedir. Yüksek kalorili ve yağ içerikli yiyecekleri genellikle dayanılmaz yapan ghrelin hormonudur. Uykunuzu alamadığınız günlerde bu hormonun bedeninizde daha yüksek seviyede bulunduğu düşünülüyor. Bu nedenle yeterli uyku uyumak kilo vermeniz için son derece önemli. Ghrelin hormonunun fazla salgılanmasının nedenleri şöyledir:
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Uzun sure açlık
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Fazla stres
https://www.sabah.com.tr/c/i/radioBullet.jpg Uykusuzluk

http://i.tmgrup.com.tr/i/bullet.jpg Çözüm
Ghrelin hormonunun çalışmasının en önemli faktörü, gece uykusudur. İyi bir gece uykusuyla, bedeninizin geceleri çok fazla ghrelin hormonu üretmemesini sağlayabilirsiniz.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.