“Efsane Cuma” da Kadınlar Erkekleri Solladı

“Efsane Cuma’nın şampiyonu giyim ve kozmetik alışverişleriyle kadınlar oldu” diyen Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral “Black Friday”, “Efsane Cuma”, “Şahane Cuma” gibi değişik adlar verilen indirim günlerinde, kadınların erkeklerden daha fazla online alışveriş yaptığına dikkat çekti.

“Efsane Cuma” da Kadınlar Erkekleri Solladı
03 Aralık 2019 Salı 15:44

Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, önceki dönemlerde genellikle Cuma günüyle sınırlı tutulan indirimleri, bu yıl bazı online mağazaların bir haftaya yaydığını, bazılarının da Cuma-Cumartesi-Pazar günleri uyguladığını bildirdi.

Cuma satışlarına ilişkin ilk verilerin ABD’den geldiğini ve bir günde 7,4 milyar dolarlık satış ile rekor kırıldığının ortaya çıktığını anlatan Kayral, “Türkiye’de de tüm zamanların en iyi online Efsane Cuma satışları oldu diyebilirim. 500’ü aşkın tanınmış yerli ve yabancı alışveriş sitesinin partneri olan Avantajix’in verilerine de yansıdı bu rakamlar. Yakında bankalar kredi kartlarıyla internetten yapılan satışlara ilişkin net rakamları açıklarlar. O rakamlar, tüm zamanların satış rekorunun kırıldığına ilişkin iddiamızı teyit edecektir” dedi.

Satışlar için rahatlıkla “bir günde bir aylık e-ticaret işlemi yapıldığı” iddiasında bulunabileceklerini ifade eden eden Kayral, şu bilgileri verdi:

“Satışlar Cuma gününün ilk saatleri olan 00.00 ile 02.00 arasında zirve yaptı. Gün boyu aralıksız sürdü. En fazla satış yapılan ikinci zaman dilimi ise saat 20.00-24.00 arası oldu. Müşteriler en fazla giyim ve kozmetik ürünlerine talep gösterdi. Bu veri, Cuma indirimlerine kadınların daha fazla ilgi gösterdiğini ortaya koyuyor. Bu yıl kadınların gerisinde kalan erkeklerin ağırlıklı tercihi ise elektronik, cep telefonu ve uçak biletleri oldu. Bu yıl hava yolu şirketleri ile seyahat acentalarının da Cuma gününe özel kampanyalar düzenlemeleri, satışların artmasında büyük rol oynadı.”

Kayral, aylardır Efsane Cuma’ya hazırlanan, altyapılarını güçlendiren birçok ünlü e-ticaret sitesinin yoğunluğu karşılamakta zorlandığını, geçen yıllardaki gibi çökme olmasa da donma yüzünde alışverişlerin kesintiye uğradığını bildirdi.

Bu dönemin en zayıf halkasının kargo firmaları olduğunun altını çizen Kayral, “Böylesine büyük talebi karşılamakta çok yetersiz kaldılar. Normalde 1-2 günde teslim edilebilen ürünler 5-6 günde alıcısına ulaştırılabildi” dedi.

(Haber:Davut Güleç)

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.