E-Ticaret Kampanyaları KOBİ’lerin Cirolarını Artırdı

Yılın en büyük alışveriş kampanyalarına sahne olan Kasım ayı “11.11 Bekarlar Günü” indirimleriyle hızlı başladı. E-ticaret üzerinden satış yapan KOBİ’ler, siparişlerini önceki yıla göre %176, cirolarını ise %150 artırdı. Yılın alışveriş çılgınlığı olarak anılan Black Friday ise şimdiden heyecan yarattı.

E-Ticaret Kampanyaları KOBİ’lerin Cirolarını Artırdı
28 Kasım 2019 Perşembe 11:26

Kasım ayıyla birlikte e-ticaret sitelerinin düzenlediği indirim kampanyaları, tüketiciler tarafından büyük ilgiyle karşılandı. Özellikle internet üzerinden satış yapan KOBİ’ler ise bu ilgiyi fırsata çevirmiş durumda. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un hizmet verdiği 7.500 bin e-ticaret sitesi üzerinden yaptığı incelemeye göre, 11 Kasım Bekarlar Günü kampanyasıyla birlikte KOBİ’lerin sipariş sayılarında yüzde 176 artış görüldü. Ekim ayının aynı dönemine göre KOBİ’ler, cirolarında yüzde 150 büyüme elde ederken, satılan ürün sayısı adetsel olarak yüzde 70 arttı. E-ticaret sektörü şimdi de, Black Friday indirimlerine yeni kampanyalarla hazırlanıyor.

Uygulanan kampanya ve indirimlerin etkisiyle sepet ortalamalarının yaklaşık yüzde 10 oranında düştüğünü belirten IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, “KOBİ’ler yıl genelinde ortalama olarak her bir alışverişte 360 TL’lik bir sepet tutarına sahipken, rekorlarının kırıldığı 11.11 indirimlerinde bu tutar 320 TL seviyelerine düştü. İndirimlere rağmen sepet ortalamasındaki düşüş kısıtlı kaldı. Satıcılar için olumsuz bir durummuş gibi gözükse de, indirimlerin sağladığı hacimsel büyüme KOBİ’lere ticari bir canlılık kattı” ifadelerini kullandı.

(Haber:Nurhan Bayram)


İlgili Galeriler
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.