İçişleri’nde, e-başvuru dönemi başladı

Vatandaş başvurulu tüm hizmetlere dijital ortamda da başvuru imkanı geliyor.. Dijital dönüşüm sayesinde istenen belge sayısında %52 azaltılarak 251 Milyon TL tasarruf sağlandı.

İçişleri’nde, e-başvuru dönemi başladı
23 Şubat 2020 Pazar 16:05

İçişleri Bakanlığınca yürütülen yalınlaştırma çalışmalarında, vatandaşlardan zorunlu haller dışında belge istenmemesi, işlemlerde vatandaş beyanının esas alınması, kamu kurumlarının bilgi sistemlerinin entegrasyonuyla bilgilerin elektronik ortamda temin edilmesi, elektronik ortamda başvuruların alınması, başvuramayacak vatandaşlar için alternatif çözümler geliştirilmesi ile vergiler ve harçlar dışında başvuru ücreti alınmaması ilkeleri benimsendi.

Daha az belge ile hizmete elektronik ortamda erişim vizyonuyla, Bakanlığımız merkez birimleri, bağlı kuruluşları ve taşra birimleri tarafından sunulan 670 hizmet, kamu kurum ve kuruluşlarının hizmetlerinin yer aldığı Hizmet Envanteri Yönetim Sisteminde (HEYS) tanımlandı.

Bu kapsamda özellikle vatandaşlara sunulan hizmetlerde, başvuruları kolaylaştırmak amacıyla çalışmalar yapıldı.

Daha az belge ile daha hızlı hizmet sunabilmek için istenen belgeler tek tek incelendi ve teamülen istenenler doğrudan kaldırıldı.

  1. mevzuatta değişiklik yapılarak talep edilen belge sayısı hızla azaltıldı.

Hizmet süreçlerini sadeleştirmek ve daha fazla noktadan hizmet sunabilmek için hizmetlerin sunumunu sağlayan birimler arasında yeniden görev dağılımı yapıldı.Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığı tarafından sunulan 40 ayrı kamu hizmetinde istenen belgeler ve hizmet süreçleri eşleştirildi.Bu çalışmalar sonucunda, Bakanlığımız merkez birimleri, bağlı kuruluşları ve taşra teşkilatı tarafından sunulan hizmetler kapsamında vatandaştan talep edilen 2.857 belgeden 1.473 adedi son iki yılda kaldırıldı. İstenen belge sayısında % 52 azalma ve vatandaşımıza hizmete ulaşmanın maliyetinde 251 milyon TL tasarruf sağlandı.

Bugüne kadar 18 hizmet e-başvuru kapsamında sunuma hazır hale getirilmiş olup bu rakamın Şubat ayı sonuna kadar 50’ye ulaşması hedeflenmektedir. Halihazırda e-Başvuru sistemi üzerinden;

Kaymakamlıklara Muhtaçlık ve Bakım Belgelerinin Uygunluğunun Araştırılması,

Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarına Şahıs ve Sermaye Şirketleri için İş Deneyim Belgesinin Düzenlenmesi, Geçici Teminat İadesinin Yapılması,

Sivil Toplumla İlişkiler Genel Müdürlüğü ile il müdürlüklerine Derneklere Faaliyet veya Fesih Belgesinin Verilmesi gibi hizmetleri için başvurular yapılabiliyor.

Evli Kadın Soyadı Değişikliğini e-Devletten Yapabilecek

30 Haziran’da Vatandaş Başvurulu Tüm Hizmetler e-Devletten Sunulacak

(Haber: ramazan Karakuş)


İlgili Galeriler
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.