ZÜCCACİYEDE KURBANDA SATIŞLAR HAREKETLENDİ

08:08:38 | 2019-08-16

Yıllık 7 Milyar Dolar üretim hacmine sahip züccaciye sektörü, Kurban Bayramı’yla birlikte hareketli günler geçirdi. ZÜCDER (Züccaciyeciler Derneği) Başkanı Mesut Öksüz, Kurban Bayramı’yla birlikte pişirme gruplarının, küçük elektrikli ev aletlerinin ve kesici aletlerin satışında yüzde 15-20 oranında artış olduğuna dikkat çekti.

Türkiye’nin dış ticaret fazlası veren ender sektörlerinden biri olan ve yılı 5,5 milyar dolarlık ihracatla kapatmaya hazırlanan züccaciye sektörü, Kurban Bayramı dolayısıyla hareketli günler geçirdi. ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, züccaciye sektöründe ÖTV’nin sıfırlanmasının küçük ev aletlerinin satışlarına yüzde 25 artış sunduğunu ifade ederken Kurban Bayramı’nın da satışlara olumlu yansıdığını belirtti. Ramazan Bayramı’na kıyasla Kurban Bayramı’nda daha çok sofralara yönelim olmakta ve daha fazla mutfak gereçlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bıçak, tencere, tava, porselen, kesme tahtası, saklama kapları gibi tüm ürünlerin satışı artmaktadır. Özellikle pişirme grupları, kesici aletler, saklama/taşıma kapları, kıyma makinesi gibi ürünlerin satışlarında yüzde 15-20 artış yaşandı” dedi.

Üretim hacminin yıllık 7 milyar dolar ve yurt içi büyüklüğünün 10 milyar dolar olduğu züccaciye sektörü, 1 milyon civarında istihdam oluşturmaktadır. 2018 yılını 4,7 milyar dolar ile kapatan sektör, ihracatının yüzde 50’sini Avrupa ülkelerine gerçekleştiriyor. İhracatta her yıl yaklaşık yüzde 20 büyüme performansı kaydettiklerini belirten Öksüz: “Ülkemiz, dünya ihracatında dünya 6’ncısı olup, Çin, Almanya, İtalya, Meksika, ABD’den sonra gelmektedir. 5 yıl içindeki hedefimiz Meksika’nın önüne geçip dünya 4’üncüsü olmaktır. Züccaciye sektörüne de getirilecek KDV’nin yüzde 8’e düşürülmesi ve ÖTV muafiyetiyle sektörümüzün genel büyüklüğü 10 milyar dolardan 11,5 milyar dolara rahatlıkla çıkabilir” dedi.

 (Haber: Fatma Aydemir)




ETİKET :  

Tümü